Professionsrettet Simulation - Pædagogiske formater

MENINGSFULDE PRAKSISKOBLINGER, ØGET AKTIVITETSNIVEAU OG MULTIMODAL UNDERVISNING PÅ DE PÆDAGOGISKE DIPLOMUDDANNELSER

Klasserumsobservation i egen praksis og refleksion over metodens styrker og svagheder

3506389_document_file_page_pen_sheet_icon

Observationsøvelse i egen praksis

De studerende foretager en mindre observationsøvelse i egen arbejdspraksis forud for undervisningen, evt. med øvelsesbeskrivelse og eksempel på observationsguide.

3600025_camera_cinema_entertainment_film_movie_icon

Fælles refleksionsvideo over observationserfaringer i egen praksis

Gruppevis laves videooptagelser, hvor de studerende deler erfaring med deres oplevelse med observation i egen praksis fra den asynkrone periode. Disse deles på fx en Padlet eller i en læringsplatform.

3506389_document_file_page_pen_sheet_icon

Kobling af metode til eksamensopgave og problemstilling

Individuel refleksionstid, hvor studerende i stikord skriver ned:

6037163_chatting_dialogue_discuss_seo_talk_icon

Peer-sparring på kobling af metode til eksamensopgave og problemstilling

Parvise præsentationer af overvejelser om sammenhæng mellem problemstilling og observationsmetode.