Professionsrettet Simulation - Pædagogiske formater

MENINGSFULDE PRAKSISKOBLINGER, ØGET AKTIVITETSNIVEAU OG MULTIMODAL UNDERVISNING PÅ DE PÆDAGOGISKE DIPLOMUDDANNELSER

Analysere spørgeteknik i case med børneinterview om venskaber på legepladsen

3240952_.svg_internet_laptop_screen_talk_icon
4022708_document_document list_file_page_paper_icon

Forberedelsesressourcer deles og rammesættes

Underviser deler 2-3 relevante tekster.

Underviser optager og deler en talking-head-video, der præsenterer forberedelsesmaterialerne med fokus på:

3662634_audio_music_sound_speaker_voice_icon

Studerende lytter til børneinterview om leg og venskab på legepladsen i frikvarteret

I dette projekt har forskere undersøgt, hvad der påvirker elevernes til- og fravalg af lege- og redskaber på legepladsen, og hvordan dette hænger sammen med venskaber og relationsopbygning. Interviewet er et gående ustruktureret interview med en pige i 5. klasse.

6037163_chatting_dialogue_discuss_seo_talk_icon

Studerende diskuterer spørgsmål til børneinterviewet

 De fokuserer på interviewteknik gennem følgende spørgsmål: