Professionsrettet Simulation - Pædagogiske formater

MENINGSFULDE PRAKSISKOBLINGER, ØGET AKTIVITETSNIVEAU OG MULTIMODAL UNDERVISNING PÅ DE PÆDAGOGISKE DIPLOMUDDANNELSER

Analysere spørgeteknik i ustruktureret interview med lærer om egen undervisning

3240952_.svg_internet_laptop_screen_talk_icon
4022708_document_document list_file_page_paper_icon

Forberedelsesressourcer deles og rammesættes

Underviser deler 2-3 relevante tekster.

Underviser optager og deler en talking-head-video, der præsenterer forberedelsesmaterialerne med fokus på:

3662634_audio_music_sound_speaker_voice_icon

Studerende lytter til interview med lærer om refleksion over egen undervisning

Dette interview er ustruktureret, og foretaget med en underviser umiddelbart efter undervisningen for at få indblik for hendes indtryk af undervisningens gang i forhold til planen, og hvad hun prioriterede og hvorfor. Konteksten er en 8. klasse, hvor dansklæreren har opstartet et forløb i romantik.

6037163_chatting_dialogue_discuss_seo_talk_icon

Studerende diskuterer spørgsmål om interviewteknik

 De fokuserer på interviewteknik gennem følgende spørgsmål: