Professionsrettet Simulation - Pædagogiske formater

MENINGSFULDE PRAKSISKOBLINGER, ØGET AKTIVITETSNIVEAU OG MULTIMODAL UNDERVISNING PÅ DE PÆDAGOGISKE DIPLOMUDDANNELSER

Dokumentanalyse af forskelle i skolestrategier

4022708_document_document list_file_page_paper_icon
3240952_.svg_internet_laptop_screen_talk_icon

Forberedelsesressourcer deles og rammesættes

Underviser deler 2-3 relevante tekster.

Underviser optager og deler en talking-head-video, der præsenterer forberedelsesmaterialerne med fokus på:

4022708_document_document list_file_page_paper_icon

Studerende finder og læser tre forskellige skolestrategier

Vælg tre kommuner, og find enten kvalitetsrapport eller strategier for skoleområdet for hver af dem. Kig på det første afsnit (Forord, Indledning el.lign.). 

6037163_chatting_dialogue_discuss_seo_talk_icon

Studerende analyserer og udveksler analyser

Individuelt svarer de studerende på spørgsmålene:

  • Hvad er ligheder og forskelle? Fokusér på længde, opbygning, centrale ord.

Herefter går de samme to og to. De præsenterer på skift, hvad de har bemærket. De skal hæfte sig ved
ligheder og forskelle i deres analyser, og søge at besvare, hvorfor de
kan være kommet frem til noget forskelligt.