

Forberedelsesressourcer deles og rammesættes
Underviser deler 2-3 relevante tekster.
Underviser optager og deler en talking-head-video, der præsenterer forberedelsesmaterialerne med fokus på:
To til tre grunde for, hvorfor den pågældende litteratur er valgt
Peger på en til to centrale passager i teksterne ift. modulets mål eller metodens styrker

Studerende lytter til interview med lærer om refleksion over egen undervisning
Dette interview er ustruktureret, og foretaget med en underviser umiddelbart efter undervisningen for at få indblik for hendes indtryk af undervisningens gang i forhold til planen, og hvad hun prioriterede og hvorfor. Konteksten er en 8. klasse, hvor dansklæreren har opstartet et forløb i romantik.

Studerende diskuterer spørgsmål om interviewteknik
De fokuserer på interviewteknik gennem følgende spørgsmål:
Hvordan etableres kontrakten?
Hvem taler mest? hvordan udvikler det sig?
Er spørgsmålene tydelige?
Er spørgsmålene ledende?
Tjekker interviewer sine (for)forståelser?
Får intervieweren stille spørgsmålet, der giver udfoldede svar?
Er interviewer anerkendende overfor informanten?
Hvad betyder stilhed og pauser?
Hvordan er de to interviews forskellige?