
Studerende skal finde og medbringe et spørgeskema, der har været anvendt i deres egen praksis

To-tre relevante tekster deles med de studerende
Del med de studerende relevant litteratur. Dette kan fx være nedenstående referencer.
- Hansen, N. H. M. (2011). Kunsten at konstruere spørgeskemaet. I: Spørgeskemaer i virkeligheden. Samfundslitteratur.
- Madsen, L.H. (2022). 91,4 procent af danskerne elsker denne artikel. Eller gør de? Derfor skal du ikke stole på meningsmålinger. Podcast-artikel.


Studerende går sammen i par og analyserer deres medbragte spørgeskemaer
I deres analyse fokuserer de på, om spørgsmålsformuleringerne er:
Vidensspørgsmål (interesse i, hvad man ved)
Holdningsspørgsmål (interesse i, hvad man mener)
Handlingsspørgsmål (interesse i, hvad man gør)
Baggrundsspørgsmål (interesse i, hvem man er)
I deres analyse af svarkategorier fokuserer de på, om:
Svarkategorierne overlapper hinanden
Svarkategorierne er gensidigt udelukkende
Om svar afgives som frekvens/hyppighed, grad eller noget tredje
Om svarkategorierne er udtømmende for udfaldsrummet
Derudover, diskutér, hvad rækkefølgen på spørgsmål betyder for de svar, der afgives.
(Spørgsmålene relaterer sig til kapitlet Hansen, N. H. M. (2011). Kunsten at konstruere spørgeskemaet. I: Spørgeskemaer i virkeligheden. Samfundslitteratur.)